Soorten diensten
Deze diensten worden uitgevoerd door leden die geen vaste rol invullen. Zij kunnen kiezen wanneer en welke diensten zij voor de club willen uitvoeren. We kennen de volgende diensten inclusief puntenwaardering:
Dienst | Omschrijving | Punten |
Bar rustig | Op een rustig tijdstip, met een zekere eindtijd, waarop geen of weinig activiteiten gepland staan. Bijv zondagmorgen geen competitie. | 1 |
Bar regulier | Op een tijdstip met een zekere eindtijd, waarop lichte of geen activiteiten (competitie, toernooi, ...) gepland staan. Bijv doordeweekse bardiensten. | 2 |
Bar druk | Op een tijdstip met een onzekere eindtijd, waarop drukke activiteiten (competitie, toernooi, ...) gepland staan. Bijv vrijdagavond met volle bak competitieteams. | 3 |
Bladblaas | Bladblaas, maai en overige groenwerkzaamheden | 1 |
Jeugd | In overleg met jeugdcie mede begeleiden van jeugd activiteiten als competitie, uitwisselingen, kampeerweekend | 2 |
Keuken | Tijdens drukke bardiensten ondersteunen met keuken activiteiten als eten, dranken bijvullen en prikker planken maken | 2 |
Klus | Algemeen onderhoud, uitvoeren kleine reparaties en klussen | 2 |
Project | Afhankelijk van het project. Openstaande projecten staan inclusief puntenwaardering online onder Amigo. | nvt |
Schoonmaak | Na drukke bardiensten bijspringen in onderhoud van bar en paviljoen | 2 |
Deze diensten komen (inclusief aantal punten) online beschikbaar om op in te schrijven. Er zijn voldoende diensten beschikbaar om het verplichte minimum van 8 punten te behalen.
Plannen
Aan het eind van elk jaar, als de jaarplanning ingeroosterd is, kun je inschrijven voor de variabele diensten naar jouw keuze en tijdstip. De planning wordt in twee keer voor het volgende half jaar opengesteld.
Afhankelijk van de te verwachten bezetting (drukke maar ook rustige momenten in overleg met Activiteiten, Bar & paviljoen, Baan & park en Communicatie) worden deze diensten ingeroosterd en ook gedurende het jaar bijgesteld als nodig.
Voor de verschillende KNLTB competities worden alle dagen die aangegeven worden als competitiedagen meegenomen in het rooster. Hieronder vallen dus ook de inhaaldagen. Of deze inhaaldagen ook werkelijk gebruikt worden, hangt af van de weersomstandigheden.
Ook kan het zijn dat door de weersomstandigheden de banen onbespeelbaar zijn en dat daardoor ook jouw dienst komt te vervallen.
Bovenstaande factoren zorgen ervoor dat je soms bericht krijgt dat een geplande dienst op een bepaald moment niet doorgaat. Als lid van de club wordt er van je verwacht dat je bijdraagt in de uitvoering van vrijwilligers taken. Door het uitvoeren van variabele diensten kun je het minimaal benodigde punten behalen. Daarom wordt je in dat geval gevraagd om je dienst opnieuw in te plannen.
Je kunt diensten inplannen en inzien binnen "Mijn Club" en in de KNLTB ClubApp.
Herinneringen
Vanuit het systeem worden automatisch meermaals herinneringen gemaild naar het e-mailadres wat van jou bij ons bekend is. Is ook in "Mijn Club" in te zien en te wijzigen.
Ruilen
Natuurlijk begrijpen wij dat een geplande dienst wel eens niet uitkomt. We vragen je in dat geval zelf zorg te dragen voor vervanging. Het is zeker niet de bedoeling om de dienstenplanning hier mee te belasten.
Als je geruild of vervanging gevonden hebt de wijziging graag mailen naar [email protected] zodat deze wijziging in het systeem doorgevoerd kan worden.
Contact
Alleen in noodgevallen kun je contact opnemen met Patrick Janssens (diensten coördinator) via [email protected] of 06-53232000 (Patrick rechtstreeks).
Extra punten van aandacht voor een bardienst!
- Als je bardienst is afgelopen en er zijn leden die deze willen overnemen maak je met 1 lid de afspraak dat hij/zij ook alle daarbij horende verantwoordelijkheden overneemt. Als er geen leden zijn die deze verantwoordelijkheid expliciet willen overnemen gaat de bar gewoon dicht.
- Op competitie avonden kan deze verantwoordelijkheid alleen door 1 van de aanwezige team captains worden overgenomen.
- Met verantwoordelijkheid overnemen bedoelen we ook
- het netjes opruimen en schoonmaken van de bar en paviljoen.
- het opruimen (weggooien meenemen) van overbleven hapjes.
- sluiten van alle ramen en deuren (inclusief schuifpuien).
- Verder is het zeker NIET de bedoeling dat je gewoon gaat sporten als je bardienst hebt. Omdat dit nog steeds regelmatig gebeurd worden deze punten ingetrokken als hier door medeleden melding van gemaakt wordt! Melding hiervan maken (bij bestuur) wordt zeker niet gezien als klikken maar positieve actie om IEDEREEN zijn steentje bij te laten dragen.